Er det mulig med Trump-fri teknologi? Toppnavn på årskonferansen i dag

Nyheter | 5. mai 2026

Topp-politikere fra Norge, EU og Ukraina kommer. Vi spør: Hvem eier teknologien vår, hvem kontrollerer den og hva gjør vi når svaret på begge spørsmålene i stor grad er USA?

Bli med på TEK { konferansen } 2026 på den gamle USA-ambassaden!

Påmelding for medlemmer

Påmelding for ikke-medlemmer

EUs mektige tek-sjef Henna Virkkunen kommer (digitalt). Det gjør også Ukrainas digitaliseringsminister Oleksandr Bornyakov, sammen med digitaliseringsminister Karianne Tung, helseminister Jan Christian Vestre og Høyre-leder Ine Eriksen Søreide. I salen vil det være masse gode medlemmer!

Konferansen foregår fra 13-17, og avsluttes med komiker Are Kalvø og herlig sommerfest på ambassade-taket!

Dette står på agendaen:

13:00 – Åpning

13:20 – Politisk tek-toppmøte med våre norske politikerne

13:40 – Nytt «Nordisk mesterskap i KI», unngår vi sisteplass i år?

14:15 – PAUSE

14:40 – Teknologisk innovasjon i krig

15:00 –   EUs selsvstendighetsøyeblikk, nærmer det seg?

15:25 – KI i helsevesenet. Personvern eller pasientvern,

16:15 – Are Kalvø tuller om tek

16:30 – Sommerfest på taket

Bli medlem!

Les mer om hvorfor din bedrift bør bli medlem av TEK Norge

Medlemskap